[NUUG kart] Oppdatering på WikiProject Norway

Øystein Bjørndal obtitus at gmail.com
Sun Apr 22 21:53:10 CEST 2018

> [...]
> 	• Det hadde vært veldig greit om adresse var med på noden slik at det er mulig å finne ut hvor feilplasserte barnehager skal ligge. I den ene kommunen måtte jeg finne alle adressene via Google-søk, og det tar tid. Kan legges som note eller lignende om ikke addr-feltene skal brukes. Ser at adressen ligger på barnehagefakta.no, men det tar tid å søke opp riktig barnehage der.

Flott forslag, har hatt behovet selv, da jeg er veldig klar over at lat/lon er dårlig i mange kommuner (en del stapper bare alle nodene mitt i kommunen). Jeg har nå lagt til en tag:
doNotImportAddress = Rødveien 30 1684 VESTERØY
i .osm filene, denne skal naturlig nok ikke lastes opp! Jeg holder nå et øye etter kombinasjonen no-barnehage:nsrid og doNotImportAddress, hvis det blir for slitsomt å fjerne så forsvinner taggene fra .osm filene igjen.

> Ser at adressen ligger på barnehagefakta.no, men det tar tid å søke opp riktig barnehage der.
Merk at du kan bruke no-barnehage:nsrid for å slå opp på barnehagefakta f.eks.:
http://barnehagefakta.no/barnehage/1021328

> Har fikset en del av disse nå, samlet alle navnene her så det er litt enklere å se:
> http://obtitus.github.io/barnehagefakta_osm_data/data/name_log.csv
> Har ikke oppdatert OSM enda, men jeg tar meg en rundt gjennom alt med no-barnehage:nsrid en gang,
Har nå oppdatert OSM, har prøvd mitt beste å beholde der hvor folk har fikset enda bedre enn det jeg gjør maskinelt.

Har også kjørt alle contact:email gjennom mailboxlayer.com og fått fjernet en del tull der.

mvh
--
Øystein Bjørndal