[NUUG kart] Elveg oppdatering

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Tue Jul 3 22:21:48 CEST 2018

> Geir Ove: Elveg-filene er et år gamle nå. Hadde det vært mulig å kjøre en
> ny runde?

Jeg skal se hva jeg får til. Etter at nedlastningen ble flyttet til
geonorge.no, fikk jeg ikke til å laste ned hele datasettet, og måtte velge
enkeltkommuner manuelt (med mindre man satte seg inn i APIet, som jeg ikke
har fått tid til). Nå ser jeg at det har blitt mulig å velge hele
datasettet i ett.

Må se hvor mye jobb det er å få det til å fungere. Det er alltid nye måter
å få til inkonsistenser på i nye datasett, som må tas hensyn til. Denne
gangen er første hindring at sosi2osm gir "Not a SOSI file" på alle
SOSI-filene. Jeg har kanskje for gammel sosi2osm (har
20140707git634fc65-1ubuntu4~precise)? Tar gjerne imot tips, da jeg ikke har
så mye tid om dagen, og har blitt så gammel at jeg må sove om natten.

Geir Ove