[NUUG kart] Personopplysninger i barnhagefakta

Tor torsm.news at gmail.com
Sat Jul 21 12:06:59 CEST 2018

Hei

Jeg ser at kontaktopplysningene for mange av barnehagene i barnehageimporten har e-postadresser som kan knyttes opp mot navngitte enkeltpersoner, f.eks. fornavn.etternavn at kommunenavn.kommune.no. Antar at telefonnr. i mange tilfeller også er vedkommendes personlige mobilnr.

Magefølelsen min sier at det er ugreit å legge inn kontaktopplysninger som er knyttet til enkeltpersoner i OSM. Jeg antar at det også er i strid med GDPR (den nye europeiske personvernlovgivningen).

Tor