[NUUG kart] MIME-type for kartformatet SOSI?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Oct 29 20:45:13 CET 2018

[Petter Reinholdtsen]
> Noen som vet MIME-type som brukes for kartformatet SOSI, jamfør

Jeg finner ingen tegn til at det finnes noen etablert MIME-type for
SOSI-filer.  Aktuelle kandidater kan kanskje være application/vnd.sosi
eller application/vnd.kartverket.sosi?  Noen som har bedre forslag?

Jeg ser fra <URL: https://datatypes.net/open-sosi-files > at
application/octet-stream foreslås der, men det er jo bare
fellesbetegnelsen på 'ukjent binærformat', og dermed ikke en reell
MIME-type.

> Noen burde putte SOSI-formatet inn i IANA.  Jeg ønsker den til Noark
> 5-arkivløsningen Nikita.  Synes selv jeg kjenner SOSI for lite til å
> skrive eposten til IANA selv.  Alt som trengs er en epost til IANA med
> beskrivelse av formatet, så kan en få en offisiell og entydig
> MIME-type som kan brukes i fremtiden.

Kanskje jeg bare skal gjøre det selv, hvis ingen andre ser poenget?

--
Vennlig hilsen