[NUUG kart] RE: RE: RE: RE: RE: Fakta på bakken vs. fakta i registeret (Was: Stoppesteder som har blitt oppdatert i OSM)

Wiklund Johan johan.wiklund at entur.org
Wed Apr 24 13:29:20 CEST 2019

Vi er Entur der ja ☺

Vi bruker bare veinettet fra OSM, det er OSM som bruker våre data i denne importen, og det er NKA som har lagd importen, ikke Entur. Enturs har ingen behov for hva som ligger på highway=bus_stop i OSM, men vår målsetning er å underlette for kollektivtransport i Norge – så av den grunn virker vi for å gi entydighet i all kollektivtrafikkinformasjon, og det eneste entydige punktet i stoppestedsdata er nå NSR.

/johan