[NUUG kart] Route-tagging

Geir A Granviken ggranvik at online.no
Tue May 28 01:27:03 CEST 2019


Er ikke helt stødig på dette med mailing-lister, men det ser ut som jeg skulle ha lagt inn gruppe-adressen som kopi for at ikke bare personen jeg svarte kan se. Så da sender jeg herved til gruppe-adressen også :-)

Fra: Geir A Granviken
Sendt: tirsdag 28. mai 2019 kl. 01.18
Til: Vidar Gundersen
Emne: SV: [NUUG kart] Route-tagging

Hm, jeg har lett, men bare funnet én - og det ser ut til å være den historiske. Ettersom jeg ikke har visst bedre, og tenkt rutbarhet, så har jeg nok laget litt tull... Men nå har jeg fikset det igjen, og lagt inn «raze»-seksjoner der det manglet (og hvor den gamle traseen åpenbart ikke følger dagens veier), så nå har dere en sammenhengende historisk rute mellom Spikkestad og Brakerøya! :-)

Men kanskje jeg lager en ny rute da, en sammenhengende sykkelrute som følger jernbanetraseen der det er mulig, men som svinger innom nødvendige andre vei-seksjoner ellers.

Mvh Geir

-- 
- Geir A. Granviken <ggranvik at online.no>
- +47 31 28 55 65 / -900 58 047

Fra: Vidar Gundersen
Sendt: mandag 27. mai 2019 kl. 21.13
Til: Geir A Granviken
Kopi: kart at nuug.no
Emne: Re: [NUUG kart] Route-tagging

Det spørs hvilken route du ser på. Det er nemlig to, eller jeg laget to opprinnelig:
- En historisk relasjonsrute for å holde alle elementene av den gamle jernbanestrekningen sammen.
- Turveien.

Disse tagges naturlig nok forskjellig. Og vil ha forskjellige medlemmer.



On Mon, May 27, 2019 at 3:23 PM Geir A Granviken <ggranvik at online.no> wrote:
Hei,
 
Har et spørsmål vedrørende «Route». Det finnes en slik som følger Gamle Drammensbanen fra Spikkestad til Brakerøya. Store deler av denne nedlagte jernbanestrekningen er i dag turvei, og disse seksjonene er det jo naturlig å samle i denne ruten. Noen seksjoner, som også er føyd til, er imidlertid railway=razed. D.v.s. strekninger hvor det ikke lenger finnes spor av den gamle jernbanetraseen. Deler av disse strekningene ligger dessuten på dagens Ringeriksvei, som er stengt for gående og syklister, samt skrår over E18 ved Brakerøya. Her er det med andre ord ikke farbart, og da må det vel være feil å ha med disse delene i en rute?
 
På den annen side skal vel en rute være sammenhengende, og det er mulig hele veien ved å koble inn gangveier etc. mellom de eksisterende deler av jernbanetraseen – bortsett fra forbi Lierbyen, hvor man da beveger seg langt unna den gamle jerbanelinja. Er det likevel ok å koble inn strekninger utenom selve traseen for å kunne lage en sammenhengende rute fra Spikkestad til Brakerøya?
 
Mvh Geir
 
-- 
- Geir A. Granviken <ggranvik at online.no>
- +47 31 28 55 65 / -900 58 047
 
_______________________________________________
kart mailing list
kart at nuug.no
https://lists.nuug.no/mailman/listinfo/kart


-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: https://lists.nuug.no/pipermail/kart/attachments/20190528/eb450a6d/attachment-0001.htm 


More information about the kart mailing list