[NUUG kart] Import ødelegger

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon May 4 21:44:54 CEST 2020

Hei

Jeg har brukt enormt med tid på å tracke og legge inn stier og veier mange steder i Valdres, og andre steder. Jeg ser nå at en importen NKA har gjort i Vang av veidata flere steder har ødelagt noe av det jeg har gjort.

Jeg må henstille alle som importerer om å ikke ødelegge det som ligger inne fra før. Jeg vet dette har vært tema tidligere, men det må tydeligvis gjentas. Man må ta en manuell vurdering av hva som er riktig. Og husk at Kartverket ikke er fasiten. I Valdres og sikkert mange andre steder har Kartverket f.eks. en del veier som faktisk ikke eksisterer lenger.

Jeg vil påstå at det å ha vært på stedet i mange tilfeller trumfer data fra Kartverket.