<div dir="ltr"><div>Jeg mener å ha sett tidligere på mailinglisten av living_street kun er korrekt der det er skiltet med gatetun.<br><br></div>Ellers leser jeg wikien før jeg spør, men som du sier er det mye forvirrende (og iblant tilsynelatende selvmotsigende) informasjon der.<br></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2015-08-13 16:06 GMT+02:00 Sverre Didriksen <span dir="ltr"><<a href="mailto:sverre.didriksen@usit.uio.no" target="_blank">sverre.didriksen@usit.uio.no</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Synes også dette ser bra ut.<br>
<br>
En god ide generelt er å bruke wikisidene, både de norske og de<br>
internationale. De forklarer jo veitypene rimelig bra, selv om noe også<br>
forvirrer en del.<br>
<br>
Ellers er living_street også noe man må vurdere. Det brukes ofte på<br>
rekkehusfelt f.eks der veier i utgangspunktet skal være bilfrie.<br>
<br>
-Sverre<br>
<span class=""><br>
<br>
<br>
On Thu, 2015-08-13 at 13:43 +0000, N/A N/A wrote:<br>
><br>
> Ser bra ut for meg. Vil nok krevje meir lokal kunnskap om alt skal<br>
> bli 100%.<br>
> Private vegar ein ikkje er sikker på vil fungere fint som service<br>
> skulle eg tru.<br>
><br>
</span><span class="">> From: <a href="mailto:kart-bounces@nuug.no">kart-bounces@nuug.no</a> <<a href="mailto:kart-bounces@nuug.no">kart-bounces@nuug.no</a>> on behalf of<br>
> Christer van der Meeren <<a href="mailto:cmeeren@gmail.com">cmeeren@gmail.com</a>><br>
> Sent: Monday, August 10, 2015 4:58 PM<br>
> To: NUUGs kartliste<br>
> Subject: [NUUG kart] Residential vs. service vs. cycleway/footway<br>
><br>
> Holder på med Elveg-import og mange spørsmål melder seg. Et av de<br>
> viktigere spørsmålene kommer opp når jeg importerer data i<br>
> boligområder, typisk i tun, mellom blokker og lignende. Hvor går<br>
> grensen mellom highway=residential, highway=service,<br>
> highway=cycleway/foot=designated og highway=footway?<br>
><br>
> Som eksempel, ta et område jeg er ferdig med: Brønndalen i Bergen.<br>
><br>
> iD: <a href="http://www.openstreetmap.org/edit#map=17/60.37361/5.22292" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.openstreetmap.org/edit#map=17/60.37361/5.22292</a><br>
> JOSM: Søk etter Brønndalen under "Areas around places"<br>
> Google Earth:<br>
> <a href="https://www.google.no/maps/@60.3726538,5.2240298,646m/data=!3m1!1e3" rel="noreferrer" target="_blank">https://www.google.no/maps/@60.3726538,5.2240298,646m/data=!3m1!1e3</a><br>
><br>
> Ta gjerne en titt på Google Earth, der er det lett å se veistandard<br>
> osv.<br>
><br>
> Altså: Hvor går skillet mellom disse veitypene? Er det for eksempel<br>
> gjort riktig i dette nabolaget? Finnes det noen tommelfingerregler<br>
> for hva man skal velge? Det er mye ymse som er brukt på eksisterende<br>
> data, ikke alt er like brukbart der.<br>
</span>> _______________________________________________<br>
> kart mailing list<br>
> <a href="mailto:kart@nuug.no">kart@nuug.no</a><br>
> <a href="http://lists.nuug.no/mailman/listinfo/kart" rel="noreferrer" target="_blank">http://lists.nuug.no/mailman/listinfo/kart</a><br>
_______________________________________________<br>
kart mailing list<br>
<a href="mailto:kart@nuug.no">kart@nuug.no</a><br>
<a href="http://lists.nuug.no/mailman/listinfo/kart" rel="noreferrer" target="_blank">http://lists.nuug.no/mailman/listinfo/kart</a><br>
</blockquote></div><br></div>