[NUUG patent] Hva kan vi gjXre her i Norge?

Fredrik de Vibe fredridv at ifi.uio.no
Fri Dec 3 13:48:42 CET 2004

Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com> writes:

> Framgangen er treg her.  Vi må få fortgang med arbeidet her i Norge.

[ snip ]

En tanke til.

Hva med litt lobbyvirksomhet ovenfor organisasjoner som NHO? Greit nok
at det er store firmaer som sikkert er interessert i en slik
lovgivning, men mesteparten av norsk næringsliv kan umulig ha noe
annet enn å tape på dette. Jeg innrømmer at det kan være naivt å tro
at NHO skal bli med på "vår" side, men jeg mener jo det er i de fleste
av deres medlemmers interesse at vi ikke får en slik lovgivning. I
tillegg tror jeg at med NHO på "vår" side ville mye ha vært gjort.

> Men aller mest trengs det noen som har tid og interesse for å jobbe
> med dette.  Kanskje noen bør ansettes.  Hvem har tid og interesse for
> å sette disse temaene på dagsorden?  Vet vi om noen som både har tid,
> peiling, interesse?  Ville det vært flere kandidater hvis noen ville
> betale folk for å gjøre jobben?

Jeg gjør som sagt gjerne noe, men jeg har, som vel de fleste andre
her, et noe stramt tidsskjema. Hvordan er mulighetene til å få en
sivilarbeider til noe slikt?

--
- Fredrik