[NUUG video] Hvilken video-nettsted bør jeg anbefale, og hvorfor?

Hans-Petter Fjeld atluxity at 1kb.no
Fri Mar 2 21:45:16 CET 2012

Jeg brukte blip.tv sist jeg publiserte noe jeg tok opp. Dette var forøvrig Wikipedia Academy i Bergen. Blip.tv fokuserer med på serie-aktige publikasjoner, hvor man har en serie som har forskjellige episoder osv. Så jeg har ikke min egen konto der, men lagde en konto for Wikipedia Academy i Bergen som hadde disse episodene.

Bortsett fra denne begrensningen var jeg veldig fornøyd med dem. De har en fil-grense på 1GB. De lar deg merke innholdet med en lisens du vil ha. Du velger selv om du vil ha reklame forbundet med det du legger ut, om du vil det så får du 50% av inntekter.

De har en fin dashboard hvor man kan bestemme publiseringsdato osv. Og en ting jeg likte veldig godt var at de konverterte filen jeg lasta opp til masse forskjellige formater, inkludert ogv, som de gjorde tydelig tilgjengelig for folk å laste ned.

Ellers så har jeg youtube-konto hvor jeg laster opp div.. ingenting organisert. Det er helt OK, ingenting spesielt med youtube. Kanskje de er litt enklere for nybegynnere. Jeg har også fått dispansasjon fra 10min-grensen på videoklipp eller hvor lenge det nå var, jeg tror det er pga jeg har hatt kontoen ganske lenge. Jeg bruker den kontoen mest til å "piratkopiere" fra nrk nett-tv. Det var ikke et spesielt gjennomtenkt valg.

Vet ikke hvor nyttig det var, men det er det jeg kommer på. Jeg kan godt presisere ting om det er mer man lurer på.

-- HP