[NUUG video] Frikanalen som NUUG-kanal

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Mar 6 09:42:49 CET 2015

Frikanalen sender nå nesten utelukkende NUUG-relaterte innslag som
medlemsmøteforedrag, TED-foredrag og annet vi har lagt inn på
Frikanalen.  Ta en titt på sendeplanen mellom 18:00 og 12:00 de neste
dagene på <URL: http://beta.frikanalen.tv/guide/ > for å se hva jeg
snakker om.  Dette er et resultat av at jeg endelig fikk skrevet et
script for å fylle ledig sendeplass med NUUG-innhold.  Jeg har holdt meg
unna perioden 12:00-17:30 som er det som sendes på RiksTV for å unngå å
kollidere med en jobb Odin har laget som fyller den biten av
sendeplanen.

NUUG har mange medlemsmøter som ikke er lastet opp til Frikanalen ennå,
og våre gamle rutiner fungerer ikke lenger, som jeg nevnte i en
tidligere epost.  Det fører til mye repriser i sendeplanen, da vi ikke
har nok til å fylle mer enn et par dager med innhold.

Jeg ønsker at vi fyller Frikanalen med tekno-innhold, men trenger
hjelp.  Vi bør sende NUUG-foredrag, MakerCon-foredrag, CCC-foredrag og
Debian-foredrag.  Er det annet dere vet om som vi burde sende på
Frikanalen?

Har du mulighet til å bidra til å få dette til?  Det trengs
video-peiling og programmeringskompetanse for å gjøre dette effektivt,
men også noen som sjekker aktuelle videokilder (CCC, Debian, etc) og
bidrar med URL-er til videokilder og meta-informasjon (tittel, lisens,
etc) som trengs for å gjøre videofiler klare for sending.

For å se Frikanalen 24 timer i døgnet, besøk

--
Vennlig hilsen