[NUUG video] Video for junimøtet i NUUG? (fwd)

Hans-Petter Fjeld atluxity at 1kb.no
Tue May 10 10:21:42 CEST 2022

Hei,

NUUGs videorigg er i dag av særdele høy kvalitet og modulær. Den kan ganske
enkelt brukes for en kveld og den kan lett utvides med noen få komponenter
for å ta opp en flerspor-konferanse over flere dager.

Det er et viktig prinsipp at den som er mest intressert i å gjøre jobben
får stor påvirkning i hvordan jobben skal gjøres. David har alltid vært
særdeles kvalitetsbevist og har slik jeg kjenner han aldri hatt lyst til å
produsere noe halvveis.

Jeg tror det kan være lurt å ikke kaste hele riggen, gruppa og oppsettet man
har i dag på sjøen som et utgangspunt, men at en forenkling kan være på sin
plass kan være så.

Alt er "bare å" helt til du faktisk skal prøve å gjøre det. Du nevner OBS,
men samtidig forenkling. De to hører ikke sammen.

Videogruppa trenger nok mest av alt folk som er villig til å engasjere seg.
Riggen er ikke så avansert når en først har fått en liten innføring i den.

En av de største oppgavene til riggen i dag er å konsekvent ta opptak av
presentasjonslaptoppen, slik at man slipper å ha et kamera rettet mot et
prosjektert bilde på et lerret. Kan du starte med å forklare hvordan den
oppgaven kan løses enklere enn den blir i dag?

-- HP