VPN mellom noder som ikke kan nå hverandre med radio

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Dec 4 14:17:30 CET 2013

[Tom Fredrik Blenning Klaussen]
> Etter hva jeg har skjønt med OpenVPN, så må interfacet konfigureres
> spesielt for å være et eternet interface, er du sikker på at det var
> satt opp korrekt?

Nei, det er jeg ikke sikker på. Jeg har ikke peiling på VPN-oppsett.
Jeg famler i blinde mens jeg venter på noen med peiling som kan
fortelle hvordan dette bør gjøres, for å forsøke å finne en løsning i
tilfelle ingen med peiling dukker opp. :)

Jeg tester de løsningene som ser ut til å være enklest for meg å få
opp, gitt at jeg ikke vet hvilke som er lure å bruke.  Antar vi lærer
mer etter hvert.  Det ser ut til at fastd skal kunne brukes direkte av
'batctl if add', men for fastd mangler så vidt jeg kan se pakker i
både Debian og openwrt, så jeg er usikker på om det er veien å gå.

--
Vennlig hilsen