VPN mellom noder som ikke kan nå hverandre med radio

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Dec 5 10:59:16 CET 2013

I går kveld på #dugnadsnett.no (irc.freenode.net) fikk jeg og BFG opp
en treveis tinc-tunnell mellom mesh-nettet i Nydalen via min bærbare,
en virtuell testmaskin med offentlig IP og en maskin hjemme hos BFG.
Vi kom ikke særlig lenger før det var på tide å legge seg, men dette
gjør at vi har et oppsett som gjør det mulig å knytte de spredte
nodene sammen over internett.

Jeg mistenker dog at direkte-forbindelser til batman-adv-routing er
bedre enn å både ha routing av tinc i swithc-modus og i batman-adv,
men det må vi titte mer på.

Stikk innom #dugnadsnett.no hvis du vil være med å teste
tunnellering. :)

--
Vennlig hilsen