Kjøpe inn en liten bunke mesh-noder?

Tobias Brox tobias at tobixen.no
Tue Dec 10 15:23:17 CET 2013

[Petter Reinholdtsen @ 2013-12-10 14:33]
> Hvis vi skal kjøpe en liten bunke mesh-noder, hva burde vi kjøpe.  La
> oss anta at budsjettet er 5000,-.  Det burde gi oss 5-10 mesh-noder.
> Hva burde vi bruke pengene på?  Det burde være på plass før Makers
> Faire.

Min TL-WDR4300 har jeg ikke engang fått tid til å pakke opp, og det later ikke
til at jeg får tid til å gjøre noe med saken denne uka.  Dersom det er ønskelig
å låne den for evaluering så er det fritt frem.  Kostet NOK 552 pluss NOK 128 i
frakt fra Multicom.

Boksen er ment både som mesh-node og for ruting av kablet nettverk internt i
huset.  Jeg har en plan om hvor den skal stå, og den vil få dedikert
IPv4-adresse såvel som IPv6 etterhvert.

--
Tobias Brox