Oppdatert nodegraf og kart, nodeoversikt flyttet til wikien

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Dec 21 10:37:26 CET 2013

Jeg har fjernet db.reinholdtsen.name som VPN-tjener med tinc, og
flyttet det hele til en virtuell maskin hos NUUG i stedet, som jeg
annonserte for noen dager siden.  Den nye oversikten finnes på

I samme slengen tok jeg i bruk et opplegg for å vise noder på kart, og
laget en wikiside for å samle GPS-koordinater.  Jeg migrerte
informasjonen fra oslo-nodes.csv til
viser om de er synlig i nettet eller ikke.

Veldig fint om dere fyller inn på wikien hva slags maskinvare og
programvare dere bruker i deres noder/radio-repeatere, slik at vi kan
få en ide om hva som fungerer godt.

Graf og kart oppdateres hvert 5. minutt basert på resultatet fra
batctl og wikien.

Stikk innom IRC, #dugnadsnett.no på irc.freenode.net for å få din node
tilkoblet nettet. :)

--
Vennlig hilsen