Kjøpe inn en liten bunke mesh-noder?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Dec 21 23:22:42 CET 2013

Det virker ikke som om vi har kapasitet til å gjøre en grundig
evaluering og vurdering av hva som er lurt å kjøpe, så jeg foreslår at
vi gjør et innkjøp av litt forskjellig som vi vet fungerer, så får vi
leve med resultatet og heller se på bedre innkjøp senere.

Jeg foreslår 5 x WDR3600, 3 x MR3040 og 2 x Raspberry Pi med tilhørende
utstyr.  Jeg tror det kommer på rundt 5000 totalt.  Veldig usikker på
USB-wifi-dongle som fungerer ut av boksen med Debian og Rasbian og bør
kjøpes, og hva slags strømforsyning det er lurt å skaffe.  Kanskje lurt
med USB-wifi-dongle med påskrudd antenne?

Her er mitt første utkast:

5 x TP-Link WDR3600, http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-WDR3600
NOK 500,- (ca ifølge http://www.prisjakt.no/product.php?p=1351683)

3 x TP-Link MR3040, http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-MR3040
NOK 400,- (ca ifølge http://www.prisjakt.no/product.php?p=1235835)

2 x Raspberry Pi model B, https://en.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi#Hardware
NOK 350,- (ca ifølge http://www.prisjakt.no/product.php?p=1539114)
2 x USB wifi-kort, usikker på hvilke som bør velges
NOK 200,-
2 x USB strømforsyninger, usikker på hva som finnes
NOK 100,- (ingen aning om det er rimelig pris)

Totalt 5 * 500 + 3 * 400 + 2 * (350 + 200 + 100) = 5000,-

Noen som har innsigelser, bedre forslag og konkrete tips der jeg ikke
har peiling?

--
Vennlig hilsen