Mesh-tunnell fra Hackeriet på plass

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Feb 26 08:43:56 CET 2014

I går kveld tok jeg en av Raspberry Pi-ene som Tom Fredrik kjøpte inn
og plasserte den ut som tunnel-node på Hackeriet.  Noden er navngitt
nuug-rpi-2 i oversikten på <URL: http://dugnadsnett.nuug.no/geomap.html >
(desverre ikke synlig da noden Hackeriet har lagt seg over den).

Jeg fikk tunnellen til å fungere, og forbindelse til mesh-noden
navngitt Hackeriet, og forlot den lokale mesh-øya i operativ stand.

Desverre forsvant mesh-nodene fra oversikten senere på kvelden.
Usikker på hva som har skjedd, men mistenker de mistet strømmen sin da
sistemann dro for kvelden.  Håper den kommer opp igjen om ikke så
lenge.

Neste steg for min del er å få opp tunnell til mesh-noden på
Grynerløkka, slik at den øya også blir koblet til resten av
mesh-nettet.  Har fire WDR3600-bokser som tilhører NUUG og kan settes
ut på utvalgte steder, men har ikke klart å få tinc til å fungere på
disse ennå. :(

Hvordan går det med dere og oppsett av mesh-repeatere?

--
Vennlig hilsen