[NUUG fiksgatami] Server på plass, ikke installert ennå (Was: Epostliste for fiksgatami-prosjektet er nå satt opp)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Jan 5 19:45:53 CET 2009

[Petter Reinholdtsen]
> Jeg er igang med å sette opp testmaskin hos USIT, Universitetet i
> Oslo.  Har fått avklart at vi overtar en eldre IBM eServer.

USIT donerer en IBM xSeries 345 med 2 x 2800 MHz CPU og 2.5 GB RAM.
Den har 3 x 36 GB og 2 x 146 GB disker koblet til en ServeRAID 5i RAID
kontroller.  Den var nyinstallert til jul 2003 og er ikke lenger på
supportkontrakt, men er fortsatt et rivjern av en maskin. :)

Jeg fikk flyttet den på plass i dag, men fikk ikke installert den.
Hadde tenkt å installere med USB-minnepinne, men BIOS støtter visst
ikke boot fra USB.  Brenner CD og installerer fra i morgen.

IP-adressen blir 158.36.191.198/25 [fiksgatami.nuug.no].

Vennlig hilsen,