[NUUG fiksgatami] Litt videre med fiksgatami.nuug.no

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Nov 16 21:17:40 CET 2009

Jeg kom litt videre med fiksgatami.nuug.no i helga.  Det som har
blokkert så langt har vært å slå opp kommuneinformasjon basert på hvor
på kartet en klikker.  Jeg bestemte meg for å ignorere problemet i
denne omgang, og patchet MaPiT (som tjenesten som gjør dette
oppslaget) til å returnere "Oslo" på alle forespørsler.  Det får være
greit for testingen.  MaPiT er en tjeneste som internt bruker
(selvsagt) britiske koordinater i databasen, og importrutinene for
kommuneomrissene er svært spesifikke for de kildene de har
tilgjengelig i England.

En mulig kilde til informasjon om kommunegrenser kan være
det er mulig å få kommunegrenser med en lisens som gjør at grensene
kan importeres i OSM, eller hvis det feiler, brukes av fiksgatami?

Neste steg i tjenestestabelen til fiksgatami er tjenesten evel, som er
den som sender ut epost.  Den må settes opp og testes.  Kom ikke så
langt i helga.  Får se når jeg rekker gjøre noe med fiksgatami neste
gang.