[NUUG fiksgatami] Orientering til styret om NUUGs fiksgatami-prosjektet

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Apr 12 09:10:10 CEST 2010

Det planlegges styremøte i NUUG, og i den forbindelse tenkte jeg å
orientere om status for fiksgatami-prosjektet.  Her er det jeg har
skrevet så langt på <URL: http://wiki.nuug.no/styre/201004-agenda >.

  2010-XX Ekstern interesse for fiksgatami (Petter) [? min]

  Fremgangen i fiksgatami-prosjektet er sparsomt. En fikk tilslag på
  støtte til prosjektet fra NUUG Foundation, men med vilkår som gjorde
  det vanskelig å bøte på prosjektdeltagernes manglede kapasitet. Det
  trengs flere folk for å få fortgang i igangsettingen. På den
  positive siden ser det ut til at OpenStreetmap snart får norske
  kommunegrenser, noe som vil tette et av hullene i
  fiksgatami-prosjektene.

  Prosjektet er blitt kontaktet av representant for Norsk Vann som
  luftet ideen om finansiering, og en lektor ved Høgskolen i Vestfold
  som var interessert i prosjektet, men har ikke hatt tid til å følge
  opp henvendelsene ut over et kort svar om at vi er interesserte i et
  samarbeide.

  Prosjektet trenger folk med tid og overskudd til å bidra.

Gi innspill før lunsj hvis noe skal endres.