[NUUG fiksgatami] Finansiering

Ketil.Kjenseth at norskvann.no Ketil.Kjenseth at norskvann.no
Fri Mar 26 11:16:59 CET 2010

Hei,

Jeg fant gruppen og bloggen deres på wiki. Ser dere søker finansiering for
å utvikle den norske versjonen videre.

Norsk Vann er en bransjeorganisasjon innen vann og avløp, med de fleste
norske kommuner som medlem. Lokasjonsbasert kommunikasjon, som
fixmystreet, er på tur inn i de største kommunene. Tromsø med
www.gatami.no er nok de som har kommet lengst. Men mange kommuner vegrer
seg litt for slike løsninger, fordi det krever et apparat til å motta og
"fikse"... ,-)

Dersom dere fortsatt jobber med utvikling og kan ta i mot støtte for en
aktør som oss, er vi interessert i å ta en prat om hvor mye penger det er
snakk om. Forutsetningen er at linken kan "deles ut" til alle kommuner,
men i og med at det er basert på open source antar jeg at det ikke er noe
problem.

Den andre utfordringen er de "norske" kartdataene i OpenStreetMap. Kan et
alternativ være å bruke GoogleMaps?

På forhånd takk.

Med vennlig hilsen
Ketil Kjenseth