[NUUG fiksgatami] Hva burde vært programmert i FiksGataMi (Was: FixMyStreet)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Apr 11 11:09:30 CEST 2011

[Cato Auestad]
> Hei Hei!
>
> Nysgjerrigheten griper meg: Hva er det som trengs å gjøres med
> FixMyStreet i Perl?

Det er flere ting som burde vært gjort, og noe av det var omtalt da vi
søkte om sponsormidler.  Vi kan enten implementere dem selv, eller
betale mySociety for å gjøre dem.

 - Bedre rapporter, kunne hente ut GeoRSS pr. kategori på landsbasis,
   pr. fylke og pr. kommune.
 - Komplett dump av alle problemer som GeoRSS (antagelig nattlig for å
   unngå overbelastning.
 - Ta med antatt vei-eier i epostrapporter til kommunene.
 - Støtte levering via Open311-spesifikasjonen.
 - Tegne kart på oversiktssidene for kommuner og fylker.
 - Ta med mer informasjon i GeoRSS-filene (status, kommentarer, navn
   på ikke-anonyme innsendere, etc).
 - Bedre statistikk/rapportering på admin-siden.
 - Lenke fra hver enkelt problem til status-side for de som har fått beskjed.

Alt dette krever perl-kompetanse.

I tillegg skulle mapit+fiksgatami vært utvidet med støtte for regioner
(vegvesen, vannverk, etc), og dette krever både python og
perl-kompetanse.

Jeg har sikkert glemt noe vi har snakket om, og har hoppet over endel
som jeg har fått innspill fra Hold Norge Rent og Norsk Vann om, da det
er uklart for meg hvordan forslagene egentlig bør implementeres.

Cc til fiksgatami at nuug, så alle er kjent med ideene til utvidelser.