[NUUG fiksgatami] Hva burde vært programmert i FiksGataMi (Was: FixMyStreet)

Cato Auestad bleakgadfly at fsfe.org
Mon Apr 11 11:37:55 CEST 2011

2011/4/11 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>:

> Det er flere ting som burde vært gjort, og noe av det var omtalt da vi
> søkte om sponsormidler.  Vi kan enten implementere dem selv, eller
> betale mySociety for å gjøre dem.

Er endringer som er gjort i FiksGataMi pushet til Github repo til
mySociety? M.a.o. hvis jeg vil prøve å fikse på noe nevnt nedenfor,
skal jeg jobbe mot NUUG's utgave eller forke mySociety's utgave på
Github?

> [...]
>   pr. fylke og pr. kommune.
>  - Komplett dump av alle problemer som GeoRSS (antagelig nattlig for å
>   unngå overbelastning.
>  - Ta med antatt vei-eier i epostrapporter til kommunene.
>  - Støtte levering via Open311-spesifikasjonen.
>  - Tegne kart på oversiktssidene for kommuner og fylker.
>  - Ta med mer informasjon i GeoRSS-filene (status, kommentarer, navn
>   på ikke-anonyme innsendere, etc).
>  - Bedre statistikk/rapportering på admin-siden.
>  - Lenke fra hver enkelt problem til status-side for de som har fått beskjed.

Jeg anser meg som en amatør i Perl, men trenger noen prosjekter for å
lære mer :-) Er ikke bekjent med GeoRSS eller Open311 men skal ta å
lese opp om de. Har det blitt noen konklusjon ang. BK XML?

> I tillegg skulle mapit+fiksgatami vært utvidet med støtte for regioner
> (vegvesen, vannverk, etc), og dette krever både python og
> perl-kompetanse.

Kan ikke gjøre så mye med Python delen, men skal tipse noen Python
devs jeg kjenner.

--
Cato Auestad
bleakgadfly