[NUUG fiksgatami] Melde problemer til regioner?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Apr 18 09:01:44 CEST 2011

Jeg er som dere vet, i gang med støtte for vegvesenregioner i
FiksGataMi.  Første byggestein der er å få støtte for disse regionene
i mapit.  Jeg har et utkast på plass, som kan kombinere en hvilken som
helst samling eksisterende områder (tenker fylker og kommuner akkurat
nå), og gjøre denne samlingen av områder til et nytt område i mapit.

For hvert slikt nye område må jeg velge ID (32-bits tall) type
(trebokstavskode) og navn.  Jeg er veldig usikker på hvilken ID jeg
bør velge, hvilken kode jeg skal finne på, og hvilke regioner vi bør
aktivisere nå i starten.

Jeg kan aktivisere områder pr. type i FiksGataMi, så alle områder med
en gitt type vil dukke opp som potensielle mottakere i FiksGataMi når
vi endrer listen med typer FiksGataMi skal sende til.

Her er et forslag til vegvesenregioner, noen kraftselskapsregioner,
kollektivtransportregioner og landsdekkende organisasjoner.  Jeg har
lagt på felt for epostadresse og fiksgatami-kategori som bør rutes til
regionsansvarlige, men den delen er mest et eksempel og ikke det jeg
vil diskutere i denne tråden.

Bør vi ta med landsdekkende administrasjoner som Jernbaneverket og
Kystverket?  Bør de ha samme type som i mitt forslag (NOR) eller unik
type.  Dvs. bør vi enten aktivisere alle disse samtidig i FiksGataMi,
eller bør de kunne aktiviseres individuelt?

Bør vi ta med kollektivtrafikkregioner som Oslo og Akershus sin Ruter?
Vi kunne da sende direkte dit endel kategorier i stedet for å sende
via Oslo kommune.  Men jeg vet ikke om de er underlagt
offentlighetsloven eller om de med loven i hånd kan kaste
henvendelser.  Noen som vet?

Her er mitt utkast til aktuelle regioner å importere i mapit.

#
# Kontaktpunkt for vegvesenet over det ganske land
# Fra http://www.vegvesen.no/en/The+NPRA/Contact+us/Contact+information
#
10000001;NRA;Statens Vegvesen region øst;Akershus,Hedmark,Oppland,3 Oslo,Østfold;firmapost-ost at vegvesen.no;
10000002;NRA;Statens Vegvesen region sør;Buskerud,Vestfold,Telemark,Aust-Agder,Vest-Agder;firmapost-sor at vegvesen.no;
10000003;NRA;Statens Vegvesen region vest;Rogaland,Hordaland,Sogn og Fjordane;firmapost-vest at vegvesen.no;
10000004;NRA;Statens Vegvesen region midt;Møre og Romsdal,Sør-Trøndelag,Nord-Trøndelag;firmapost-midt at vegvesen.no;
10000005;NRA;Statens Vegvesen region nord;Nordland,Troms,Finnmark;firmapost-nord at vegvesen.no;
#
# Elektrisitetsforsyningsregioner
#
20000001;NPG;Nord-Salten Kraft AS;Hamarøy,Tysfjord,Steigen;fiksgatami at nordsaltenkraft.no;Elektrisitetsleveranser
20000002;NPG;Hafslund ASA;3 Oslo,Asker,Aurskog-Høland,Bærum,Eidsvoll,Fet,Frogn,Gjerdrum,Hurdal,Lørenskog,236 Nes,Nannestad,Nittedal,Oppegård,Rælingen,Skedsmo,Sørum,Ullensaker,Vestby,Ås,Rygge,Råde;;Elektrisitetsleveranser
#
# Kollektivtransportselskaper
#
40000001;NPT;Ruter AS;3 Oslo,Akershus;;T-banestopp,Trikkestopp
#
# Landsdekkende organisasjoner
#
30000001;NOR;Jernbaneverket;Akershus,Hedmark,Oppland,3 Oslo,Østfold,Buskerud,Vestfold,Telemark,Aust-Agder,Vest-Agder,Rogaland,Hordaland,Sogn og Fjordane,Møre og Romsdal,Sør-Trøndelag,Nord-Trøndelag,Nordland,Troms,Finnmark;kundesenter at jbv.no;Togstopp
# http://www.kystverket.no/default.aspx?did=9104180&title=Feil+p%C3%A5+navigasjonsinstallasjoner
30000002;NOR;Kystverket;Akershus,Hedmark,Oppland,3 Oslo,Østfold,Buskerud,Vestfold,Telemark,Aust-Agder,Vest-Agder,Rogaland,Hordaland,Sogn og Fjordane,Møre og Romsdal,Sør-Trøndelag,Nord-Trøndelag,Nordland,Troms,Finnmark;navco at kystverket.no;Sjømerker