[NUUG fiksgatami] [rt.nuug.no #4167] Re: Søknad om prosjektmilder til FiksGatami.no

Jon Petter Bjerke jonp at nuugfoundation.no
Wed Apr 20 10:22:51 CEST 2011

Hei Christer,

Vi hadde denne saken til behandling på vårt styremøte den 12.04.2011.
Selv om vi beundrer innsatsen som er gjort og ser behovet for videre
utvikling og tilpasning så beklager jeg å måtte melde at vi ikke fant
å kunne innvilge søknaden i denne omgang. Vi mener at utvikling og
drift av applikasjoner for offentlig forvaltning ikke faller inn under
den type prosjekter som vi primært kan støtte. Likevel ser vi at
prosjektet har ringvirkninger når det gjelder tilgang til offentlige
datakilder (spesielt kartdata) og dette er et område hvor vi mener vi
skal bidra. I denne omgang ønsker vi å kanalisere dette bidraget mer
direkte i form av støtten som allerede er innvilget til å eventuelt ta
noen slike saker for retten, samt at vi nå innleder et samarbeid med
Wikimedia Norge med spesielt fokus på tilgang til offentlig eide data:
både kart, bildemateriale og annet.

Vennlig hilsen
Jon Petter Bjerke
NUUG Foundation