[NUUG fiksgatami] SQL-hjelp til FiksGataMi

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Apr 23 22:58:58 CEST 2011

Er det mulig å bruke SQL til å hente ut liste med andel fiksede
problemer i FiksGataMi fordelt på område.  Jeg har klart å få denne
til å gi meg resultatet jeg er ute etter for et område (,16,1601,),
men skulle gjerne hentet det ut for alle.

  SELECT 100.0 * fixed.count / total.count FROM
   (SELECT COUNT(*) FROM problem WHERE areas = ',16,1601,' AND state = 'fixed' AND confirmed IS NOT NULL) AS fixed,
   (SELECT COUNT(*) FROM problem WHERE areas = ',16,1601,' AND confirmed IS NOT NULL) AS total;

Er det noen her som er bedre enn meg i SQL og som kan gi tips om
hvordan jeg får kjørt denne spørringen for alle områder?

Her er resultatet fra spørringen over:

      ?column?
 9.6774193548387097
(1 rad)