[NUUG fiksgatami] Litt statistikk rundt veinavn, veireferanse og operatør

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Apr 24 18:11:35 CEST 2011

Jeg laget script for å slå opp nærmeste vei for alle sakene i
FiksGataMi, og gjette på operaør for denne veien.  Her er litt
statistikk fra de siste 300 sakene.  Har kun tatt med navn og
referanser som hadde mer enn ett problem rapportert i nærheten:

Names:
  2 Kongspartvegen
  2 Pilestredet
  2 Sømnaveien
  3 Vollsveien
Refs:
  2 61
  2 680
  2 E 16
  2 E 6
  2 FV831
  3 610
  3 E 18
  5 86
Operators:
 59 Statens vegvesen
Total 300

Det er altså litt under 20% av problemene som er i nærheten av riks-
og fylkesvei, gitt metoden jeg bruker for å slå opp nærmeste navngitte
vei. :)

Tenkte disse tallene var interessante for flere. :)

Har ikke laget statistikk for hele samlingen med problemer, da det er
ganske stor belastning på navneoppslagstjenesten jeg bruker.