[NUUG fiksgatami] GIS-Prosjekt

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Dec 5 00:23:42 CET 2011

[Emil Vågnes]
> Hei Petter!

Hei.

> Jeg studerer for tiden GIS ved Høyskolen i Telemark, Avd. Bø. Til
> våren har jeg et 10sp emne hvor man skal jobbe med et selvvalgt
> prosjekt. FiksGataMi.no er en super kul idé og et bra tiltak, som
> tidligere sykkelbud ble jeg inspirert til å prøve å lage noe lignende,
> men mer som skaff-meg-en-sykkelsti.no, el.l.

Hyggelig å høre.

> Jeg lurer derfor på:
> 1. Tror du dette er mulig å få til på et halvt års tid, for én med
> minimalt med erfaring fra koding, men med dyktige lærere via
> Høyskolen?

Jeg tror en som kan programmere vil kunne få opp en site ala det du
beskriver på 2-3 uker, ved å ta utgangspunkt i FiksGataMi og justere på
koden.  Jeg aner ikke hva en som ikke er programmerer vil bruke av tid
på oppgaven. :/

> 2. Kjenner du til andre personer/tiltak i Norge som driver med noe
> lignende, som jeg evt. kunne kontaktet?

Litt usikker på hva du mener med lignende, men jeg vet ikke om noen som
tenker på å sette opp en sykkel-spesifikk fiksgatami-tjeneste.

> Fordi jeg ser at dere vedlikeholder fiksgatami.no på vegene av
> mySociety, tenkte jeg at det var naturlig å sende dere disse
> spørmålene.

Merk at det foreningen NUUG har satt opp og vedlikeholder fiksgatami.no
på vegne av seg selv, og ikke mySociety.  Vi har et godt samarbeid med
mySociety, men det er ikke de som står bak fiksgatami.no.a

CC til fiksgatami at nuug.no, slik at alle involvert i prosjektet er
orientert om din ide.