[NUUG fiksgatami] Arbeid for å Bergen til å bli foregangskommune

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Dec 13 18:32:14 CET 2011

On Tue, 13 Dec 2011 07:56:23 +0100, Kyrre Sørensen <kyrre.sorensen at gmail.com> wrote:
> Hei.
>
> Jeg har nå sendt en formell henvendelse til Bergen kommune for at de
> skal bli en foregangskommune som fullt ut utvikler fiksgatami inn i
> deres systemer.

Det høres bra ut.  Du kan jo vise dem
som forteller litt om hva som kan gjøres. :)

Vi har ikke opplegget like klart som mySociety der, men det er fullt
mulig å gjøre samme integrasjon her i Norge.

> Kom gjerne med tips hvordan jeg kan legge press og presentere dette
> som best mulig måte.

Tja.  Kanskje du kan alliere deg med noen i BLUG å sette opp en
demonstrasjonsinstallasjon av Civic CRM som Open311-mottak for Bergen,
og slik demonstrere hva Bergen kan få som fri programvare.

Erfaringene med IT-sjefen i Bergens håndtering av fri programvare
tidligere gjør at jeg ikke har mye håp om fremgang her, men det er
veldig bra at du gjør et fremstøt.

> Jeg har også vært i kontakt med journalisten i Nrk, og men passer på å
> ikke bytte roller i den saken.
> Har også fortalt han at jeg vil jobbe for denne implementeringen, så
> skal vi se om han kan lage noe om systemet i Bergen også.

Jeg gleder meg til å se det oppslaget når det kommer.  Husk å fortelle
oss hvor og når det publiseres.
--
Vennlig hilsen