[NUUG fiksgatami] Kjapp oppdatering rundt Fiksgatami

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Feb 4 12:51:00 CET 2011

Hei.  Her er en liten kjapp oppdatering rundt NUUGs prosjekt
fiksgatami.  De involverte er som tidligere meg, Christer og Mari.
Prosjektet ble startet for noen år siden, men det har vært treg
fremgang.  Tror det var i fjor eller forfjor NUUG-styret var enige om
at vi kunne bruke inntil 20k på dette, og vi har fått lovnad om 30k
fra NUUG Foundation som desverre ikke kunne brukes på utviklertimer.

Litt før jul i fjor traff Christer på direktøren i mySociety, som er
organisasjonen bak fixmytreet, og han var positiv til å gjennomføre
betalt utvikling for å tilpasse koden til norske forhold.  Etter mye
eposting frem og tilbake siden da, er vi nå enige om hva som skal
gjøres og hvor mye det skal koste.  Kostnaden blir på litt over 80k.
Jeg har skaffet sponsor for 70k av disse fra Departementenes
servicesenter (20k) og Friprog-senteret (50k).  De resterende hentes
fra prosjektpotten til NUUG med mindre jeg finner flere sponsorer.

Utviklingen starter i neste uke og skal være ferdig i løpet av
februar.

Se forøvrig fiksgatami at nuug-epostlistearkivet for detaljer og
oppdateringer.

Fint om svar og videre diskusjon kanaliseres til styret@ eller
fiksgatami@ alt etter om det er en styrediskusjon eller en
prosjektdiskusjon.