[NUUG fiksgatami] Innspill til kveldens utgave av fiksgatami

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Feb 17 21:46:30 CET 2011

Jeg ba om innspill på dagens fiksgatami på IRC, og fikk relevante
feilrapporter fra Johnny og Tollef.  Rekker ikke se på disse nå, så
jeg sender dem til lista i stedet.

<pere> ser http://www.fiksgatami.no/ bra ut?
<Solbu> Oppdateringer går utenfor rammen, ellers der det greit ut
  herfra. (Opera)
<Mithrandir> hoi, treg side
<Mithrandir> pere: ser helt ok ut, utseendemessig.  Litt blanding av
  norsk og engelsk, men det antar jeg er kjent?
<Mithrandir> "Hvi du bruker webbasert" i bekreftelsessiden
<Mithrandir> (manglende s i Hvis)
<pere> Mithrandir: trodde alt var fikset, så si hva som gjenstår.
<Mithrandir> pere: av engelsk tekst?  Skalvise
<pere> ja
<Mithrandir> søker etter postnr 0587, trykker på kartet, får teksten
  "Du har ikke funnet et korrekt punkt på kartet. Klikk på kartet på
  nytt."
<Mithrandir> og under engelsk: We do not yet have details for the
  council that covers this location.If you submit a problem here the
  subject and details of the problem will be public, but the problem
  will not be reported to the council.You can help us by finding a
  contact email address for local problems for Oslo and emailing it to
  us at fiksgatami at nuug.no.

<Mithrandir> og nederst en "please note" og "We will only use your
  personal information in accordance with our privacy policy."
<pere> takk
<Mithrandir> uzw
<Mithrandir> antar det er nok til at du kan greppe litt
<pere> jepp
<Mithrandir> "(Ingen grunn til bekymring — vi holder på din
  problemrapport mens du sjekker din epost.)" er også en ganske tung
  setning
<Mithrandir> http://www.fiksgatami.no/faq er engelsk
<Mithrandir> http://www.fiksgatami.no/report/4 f.eks sier "NUUG and
  $mysociety-logo"
<Mithrandir> http://www.fiksgatami.no/alert?pc=1234 gir meg treff som
  ikke er i norge
<Mithrandir> http://www.fiksgatami.no/alert?pc=Disen,+0587+Oslo,+Norge
  ga meg en fin database-feil, nå fikk jeg den på
  http://www.fiksgatami.no/alert?pc=Disen,+Norge
<Mithrandir> https://gist.github.com/832603 for feilmelding
<pere> ikke reproduserbar her
<Mithrandir> den kommer litt halvtilfeldig
<Mithrandir> en standardverdi på radius på 8,2km virker som et litt
  pussig valgt tall
<Mithrandir> (fem miles?)
<pere> dynamisk
<Mithrandir> ok
* pere har bare en hand å skrive med
<Mithrandir> "Gi meg en RSS-strøm" for Disen gir meg "Ugyldig valg av feed"
<Mithrandir> http://fiksgatami.nuug.no/rss/reports/Oslo er på engelsk
<Mithrandir> FixMyStreet-logoen peker til http://fiksgatami.nuug.no/,
  ikke http://www.fiksgatami.no/
<Mithrandir> på http://fiksgatami.nuug.no/report/4 står det "Send til
  Ballangen mindre enn et minutt senere"
<Mithrandir> send skal kanskje være sendt?
<pere> ja
<Mithrandir> http://fiksgatami.nuug.no/contact?id=4 har "Reported by"
  og tre spørsmålstegn
<Mithrandir> jeg ser også det samme som Solbu med
  http://fiksgatami.nuug.no/ har "oppdateringer" som går utenfor den
  gule-ish bakgrunnen
<pere> Mithrandir: takk. jeg sender innspillene videre til
  fiksgatami at nuug så vi ikke glemmer dem.
<Mithrandir> pere: mye pirk, men jeg antar du heller vil ha
  pirkeinnspill enn at jeg bare skal si "ser ok ut" :-)
<pere> jepp.  det er nå vi trenger slikt, mens vi utvikler/fornorsker
  tjenesten.