[NUUG fiksgatami] Hvilke kategorier skal vi bruke på fiksgatami?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Feb 27 10:03:11 CET 2011

[Petter Reinholdtsen]
> Tror det gir mest mening å angi kategori i entall (og ikke flertall
> som på engelsk).  Noen som har synspunkter her?

Etter å ha testet i grensesnittet, tror jeg det er bedre med
flertallsbetegnelser.  Har samlet innspill på IRC og de rundt meg, og
her er et konkret forslag til kategorier:

 * Hull i veien
 * Gater/Veier
 * Fortau/gangstier
 * Veinavn-skilt
 * Sykkelvei
 * Glatt vei
 * Snøbrøyting
 * Gatelys
 * Dumpet skrot
 * Forsøpling
 * Parkering
 * Grafitti/tagging
 * Hundedritt
 * Gaterydding
 * Trafikkskilter
 * Forlatte kjøretøy
 * Trær
 * Trafikklys
 * Park/landskap
 * Ulovlige oppslag
 * Buss- og togstopp
 * Offentlige toalett
 * Vannforsyning
 * Tett avløpsrist
 * Oljesøl
 * Annet

Er disse forståelige?  Er det noen uforståelige overlapp?  Noen
kategorier vi mangler som burde skilles ut fra 'Annet'?  Er det noen
av disse kategoriene som ikke skal varsles til offentlig myndighet?