[NUUG fiksgatami] Produksjonsmaskin installert, nå har vi tre instanser

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Feb 28 11:13:14 CET 2011

I helga rakk jeg installere det som skal bli produksjonsmaskinen for
www.fiksgatami.no og mapit.nuug.no.  Det er en virtuell maskin med
Debian/Squeeze.  Vi har da tre maskiner operative:

fiksgatami-dev.nuug.no

  Utviklermaskinen, kjører Debian/Squeeze.  Denne oppdateres fra git
  hver time, og er der jeg sjekker at alt er i orden før jeg
  oppdaterer demomaskinen.  Denne er i dag mapit.nuug.no.

fiksgatami.nuug.no

  Demomaskinen, kjører Debian/Lenny.  Denne ble migrert fra fysisk
  maskin og er den som originalt ble installert for å teste
  fixmystreet.  Den oppdateres manuelt når jeg føler for det.  Kjører
  gammelt OS og har rester etter gammel installasjon.  Ikke verdt å ta
  vare på.  Kastes når vi går i produksjon.  Denne er i dag
  www.fiksgatami.no.

fiksgatami-prod.nuug.no

  Produksjonsmaskinen, kjører Debian/Squeeze.  Den oppdateres manuelt
  når jeg føler for det.  Denne skal ta over for demomaskinen når vi
  går i produksjon, og selve produksjonssettingen består i å oppdatere
  DNS slik at www.fiksgatami.no, fiksgatami.nuug.no og mapit.nuug.no
  peker hit og ikke til demomaskinen og utviklignsmaskinen, samt ta
  ned demomaskinen.

JFYI.