[NUUG fiksgatami] Catalyst-basert FixMyStreet nå klar og i produksjon

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Jul 16 11:06:52 CEST 2011

[Petter Reinholdtsen]
> Nå har jeg fått apache-oppsettet på plass, og den er flyttet til
> holder tempoet oppe kan vi lansere ny versjon på søndag.  Søndag er
> dagen med færrest rapporter, så jeg tror det er den beste dagen å
> gjøre byttet.  Hvis vi ikke rekker det til denne søndagen bør neste
> være en mulighet.

Vi holder ikke tempoet oppe, så det er usannsynlig at vi bli ferdige
til i morgen.  For mye ungestyr på min side, og Matthew har vært
opptatt han også.

Det viktigeste som må fikses er å integrere endringene fra
open311-server-branchen inn i Catalyst-utgaven.  Det innebærer
antagelig å flytte koden fra web/open311.cgi til
perllib/FixMyStreet/App/Controller/Open311.pm og justere det som
trengs for å få det til å fungere.  Dernest må oversettelsen til
bokmål fullføres.  Mye er gjort, men siste finish gjenstår.  Dette
innebærer å redigere locale/nb_NO.UTF-8/LC_MESSAGES/FixMyStreet.po i
branchen catalyst-norwegian-translation.

I tillegg bør branchene graph-using-perl, export-contactlist og
council-solve-rates portes, men ingen av endringene der vises for
brukerne (kun for oss administratorer), og det kan dermed utsettes til
etter lansering av ny versjon.

I tillegg må det naturligvis testes litt for å sjekke at oversettelser
ser bra ut og at meldinger går ut som de skal.

Arbeidet med ny versjon koordineres på #fixmystreet på
irc.mysociety.org, der Matthew, Kagee og jeg holder til for tiden. :)

> Noen som rekker skrive en pressemelding som vi kan bruke til å
> annonsere ny versjon?  Jeg rekker ikke det samtidig med at jeg fikser
> ny versjon.

Ingen har meldt seg.

Vennlig hilsen,