[NUUG fiksgatami] Er dette innenfor forvaltningslovens krav til håndtering av henvendelser?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Jun 16 09:21:33 CEST 2011


I går meldte jeg fra om feil på buss-skuret innerst i Maridalen, og i
dag fikk jeg ikke-svaret under fra Oslo kommune.

Er et slikt svar i henhold til forvaltningslovens krav til behandling
av henvendelser?  De hevder å mangle informasjon om hvilket buss-skur
det gjelder, men enhver som ser på kartet eller bruker kartreferansene
vil øyeblikkelig kunne se hvilket buss-skur det er snakk om.

For meg virker dette ikke å være i tråd med forvaltningslovens krav
til saksbehandling.  Noen som har innspill her?

Merk at lenken til meldesystemet til Samferdselsetaten er feil.  Fjern
'.melding' for å komme til en side som fungerer.

Jeg har opprettet RT-sak #4572 for å følge opp Oslos håndtering av
henvendelser.

----- Forwarded message from Postmottak <postmottak at sam.oslo.kommune.no> -----

From: Postmottak <postmottak at sam.oslo.kommune.no>
To: "pere at hungry.com" <pere at hungry.com>
Date: Thu, 16 Jun 2011 08:49:13 +0200
Subject: FW: Problemrapport: Hull i tak og vegg på buss-skur

-----Original Message-----
From: Kundetorget 
Sent: Thursday, June 16, 2011 8:38 AM
To: Postmottak
Subject: FW: Problemrapport: Hull i tak og vegg på buss-skur

Kan dere videresende denne til følgende:

pere at hungry.com

*****************************************************

Henvendelsen vi har fått via FiksGataMi inneholder for lite informasjon for at vi kan behandle saken. Vi trenger navn på bussholdeplass eller gatenavn og nummer på hvor den befinner seg. 

Vennligst benytt vårt meldingssystem som du finner via: www.melding.samferdselsetaten.oslo.kommune.no for å registrere ny melding.

Ved å legge inn melding i meldingssystemet forkorter man responstiden da meldingen går direkte til våre entreprenører og ansvarshavende hos oss. 


Med vennlig hilsen 

Kundetorget 
Divisjon samferdsel
Bymiljøetaten
Oslo kommune 

Telefon dir.: 810 00 190
Sentralbord: 02 180 

www.samferdselsetaten.oslo.kommune.no  

-----Original Message-----
From: Postmottak Bymiljøetaten 
Sent: Wednesday, June 15, 2011 1:13 PM
To: Kundetorget
Subject: FW: Problemrapport: Hull i tak og vegg på buss-skur



Med vennlig hilsen 

Bymiljøetaten
Oslo kommune 

Sentralbord: 02 180 

postmottak at bym.oslo.kommune.no

www.oslo.kommune.no

Tenk på miljøet og ikke skriv ut denne e-posten hvis du ikke må 


-----Original Message-----
From: Postmottak BYR 
Sent: Wednesday, June 15, 2011 1:06 PM
To: Postmottak Bymiljøetaten
Subject: VS: Problemrapport: Hull i tak og vegg på buss-skur

________________________________________
Fra: Petter Reinholdtsen [pere at hungry.com]
Sendt: 15. juni 2011 13:05
Til: postmottak
Emne: Problemrapport: Hull i tak og vegg på buss-skur

     Til Oslo,

     En bruker av FiksGataMi har sendt inn følgende rapport om et
     lokalt problem som vi tror trenger deres oppmerksomhet.

     For å se en kart med den presise plasseringen for denne saken.,
     eller for å bidra med en oppdatering om problemet, vennligst
     besøk følgende lenke:

         http://www.fiksgatami.no/report/5938

     ----------

     Navn: Petter Reinholdtsen

     Epost: pere at hungry.com

     Kategori: Buss- og togstopp

     Tema: Hull i tak og vegg på buss-skur

     Detajer: Buss-skuret innerst i Maridalen har et hull i taket,
     samt mangler flere planker i den ene veggen som er nærmest
     Maridalsvannet.  Begge deler bør repareres før forfallet skyter
     mer fart.

     Breddegrad: 60.02674

     Lengegrad: 10.779374

     ----------

     Svar på denne eposten går til brukeren som sendte inn
     problemet.

     Vennlig hilsen,
     FiksGataMi-gruppen

     [ Denne meldingen ble sendt inn via FiksGataMi, et prosjekt hos
     foreningen NUUG. Hvis det er en mer passende epostadresse for
     meldinger om 'Buss- og togstopp', vær så snill å gi oss beskjed
     ved å besøke <http://www.fiksgatami.no/contact>. Dette vil
     bidra til å forbedre tjenesten for lokalbefolkningen. Vi tar
     også gjerne imot andre tilbakemeldinger om du har noen. ]

----- End forwarded message -----


More information about the fiksgatami mailing list