[NUUG fiksgatami] Hvem har fått flest meldinger fra FiksGataMi...

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Jun 26 12:37:30 CEST 2011

Av nysgjerringhet, hentet jeg ut listen over de som har mottatt flest
meldinger fra FiksGataMi så langt ved hjelp av en litt justert versjon
av showcouncilrates (./bin/showcouncilrates | sort -nrk 2|head -15).
Det første tallet er prosentandel løst, det neste er antall meldinger
sendt, og resten er navn og ID:

%løst    # Navn (ID)
 21.6  924 Trondheim (1601)
 34.3  830 Oslo (3)
 23.5  600 Statens vegvesen region øst (11001)
 30.1  465 Bærum (219)
 24.3  309 Bergen (1201)
 16.9  249 Statens vegvesen region midt (11004)
 21.9  196 Statens vegvesen region vest (11003)
 15.5  155 Kristiansund (1505)
 23.2  138 Statens vegvesen region sør (11002)
 33.3  108 Stavanger (1103)
 26.2  107 Sandnes (1102)
 27.3   77 Fredrikstad (106)
 27.0   74 Ålesund (1504)
 26.8   71 Akershus (2)
 21.7   69 Hamar (403)

Jeg håper fortsatt at en eller flere kommuner er interessert i et
samarbeide om mer struktuert levering direkte inn i interne systemer
for oppfølging (dvs. i via API i stedet for epost).  Har ikke hørt noe
mer fra de som antydet slik interesse under Go Open 2011, så jeg antar
at interessen ikke var sterk nok til å bidra til Open311-støtte.

Spesielt Trondheim, Oslo, Bærum, Bergen og vegvesenet vil jeg tro har
mest å vinne på slik integrasjon, og jeg har fortsatt stor tro på
Open311 som grunnlag for en slik løsning. :)

Vennlig hilsen,