[NUUG fiksgatami] Hvilke kategorier skal vi bruke på fiksgatami?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Mar 2 23:08:38 CET 2011

[Kyrre Sørensen]
> Bare ville si saker jeg tenker på og som kan komme:
>
> oljesøl i vann (er dekket)

Jepp.

> Manglende informasjon på kollektivholdeplass (manglende rutetider
> eller navn på stasjon, dekket gjennom buss/togstopp, men ikke tbane
> eller bybane)

Jeg anser t-bane, trikk og bybane for å være tog, og håper de som er i
tvil velger buss-/togstopp for slike problemer.

> Oversvømmelse (dekket, men hvor)

Jeg ville antagelig brukt 'tette avløpsrister' for slikt.

> Feil i trapp (går vel under hull på vei)

Jeg ville antagelig brukt fortau/gangsti eller hull i vei, ja.

> manglende søppelbøtte (kan gå under forsøpling)

Antagelig, ja.  Antagelig bør det kun rapporteres via fiksgatami hvis
det er søppel der det burde vært en søppelbøtte.

> busker (går under skilt om det skjuler det, trær om det vokser ut på
> vei?)

Jeg ville nok brukt 'trær' uansett.

> ødelagt sykkel (går vel under forsøpling eller kjøretøy)

Jeg ville brukt 'dumpet skrot'

> og forslag. Om folk har forslag til forbedringer på steder

De tror jeg generelt sett bør sendes utenom fiksgatami.  Se forøvrig