[NUUG fiksgatami] Mulig ny kategori

Thomas Gramstad thomas at ifi.uio.no
Wed Mar 9 16:33:29 CET 2011

On Wed, 9 Mar 2011, Petter Reinholdtsen wrote:

> Takk for innspill.
>
> [Thomas Gramstad]
>
> Her er mitt skjønn om disse:
>
> Det første hører ikke hjemme i fiksgatami (det utøves av noen som
> beveger seg, dermed er det ikke bare for noen å stille på et
> geografisk punkt for å fikse det), det andre er forsøpling som
> allerede har kategori.  Har jeg misforstått?

Det jeg tenkte på er steder der det stadig/kontinuerlig røykes
ulovlig, f.eks. ved inngangen/innenfor Oslo S T-banestasjon. Det
er en del slike steder, og da er det et strukturelt problem.

Enig i at et sted med tilfeldig/sporadisk røyking faller utenfor.

Enig i at sigarettstomper faller inn under forsøpling, men her
tenkte jeg vel mer på dem som en indikator på et slikt sted med
kontinuerlig/regelmessig ulovlig røyking. Men enig i at dette
poenget kan droppes fra evt. kategori-beskrivelse.

Thomas