[NUUG fiksgatami] Forslag til tekst om alternative kanaler og markering som 'fikset'

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Mar 9 21:08:13 CET 2011


Jeg har ruslet rundt og tenkt på hva som kan være gode innspill å
legge på <URL: wiki.nuug.no/grupper/fiksgatamitips > som innspill til
kommuner.  Teksten kan også henvises til / gis som svar i RT.

Er dette gode svar:

  Hvordan håndteres kommuner som har eksisterende system for å ta imot
  henvendelser fra innbyggerne?

  Innbyggerne i alle kommuner behandles likt, og problemer rapportert
  blir publisert og rapportert videre for alle kommunene.  For
  kommuner der kommunen har alternativt system for innrapportering er
  innbyggerne i den heldige situasjonen at de kan velge hvilket system
  de vil bruke for innrapportering.

  Når skal problemer markeres som 'fikset' og hvem gjør dette?

  Problemer skal markeres som fikset når de er løst.  Det kan gjøres
  av hvem som helst, slik at både innsender, offentlig myndighet eller
  andre kan markere dette.  Markering av problemer som fikset når de
  ikke er løst anses som misbruk av tjenesten, og hvis det gjentar seg
  vil den som gjør dette bli fratatt rettigheten til å oppdatere
  saker.

Jeg tror misbruk som beskrevet i siste punkt bør slås ned på og
blokkeres, da det reduserer verdien av fiksgatami.  Det er endel
kommuner som har lukket saker etter å ha avvist å sende saken videre
eller behandle den.

Vennlig hilsen,
-- 
Petter Reinholdtsen


More information about the fiksgatami mailing list