[NUUG fiksgatami] Ideer til oppskalering av FiksGataMi

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Mar 12 15:29:06 CET 2011

[Anders Nordby]
> Hei,

Hei.

> Virker fornuftig.

Godt.

> Men savner at noen plukker opp tråden mhp. få NUUGs andre tjenester
> over på Debian.  Nerdhavens OS (jailet) har ikke vært oppdatert
> siden februar 2007, en indikasjon på at nye krefter bør slippe til.

Baktanken min er å bruke samme virtualiseringsvert til de andre
NUUG-tingene, og migrere de sakte og sikkert over når vi har tid.

> En annen ting, hva med å bruke LXC, Linux Containers på nye servere?
> Det er vel ikke behov for noe mer enn en kjerne og et type OS på
> samme server.  Ser at den er støttet fom. Squeeze.

Åpen for det, men har mest erfaring med KVM, samt liker ideen om at
hver enkelt maskin er helt avskilt fra resten.

> En liten kommentar til. Backup? Hva NUUG-maskiner angår tar jeg kun
> backup av Nerdhaven. Har plass til å ta backup av mer.

Ingen gode ideer, så har ikke noe klar plan.  Kan backup-serveren vi
har for video-filer være aktuell?

Vennlig hilse,