[NUUG fiksgatami] Forslag til bedre håndtering av fylkes- og riksveier

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Mar 17 14:29:56 CET 2011

[Cato Auestad]
> Det høres fint ut, Petter.

Godt å høre.  Hvis vi går videre, så bør vi antagelig spore opp
kontaktpunkter for veier i hvert fylke.

> Hovedsaklig så gjelder jo dette europa/fylkes/riksveier, så vi kan
> jo evnt. ha en egen kategori som kun heter "Ikke-kommunale veier"
> eller "Fylkesveier".

Mitt utgangspunkt er at befolkningen ikke vet hvem som har ansvar for
vedlikehold av veier, og heller ikke bør forventes å ha det.  Da blir
kategorier som handler om hvem som har ansvaret helt feil.  Jeg mener
kategorier kun bør knyttes opp mot problemets art, og ikke hvem som
skal ha beskjeden, for at befolkningen skal kunne forholde seg til
kategoriene.

Dermed må vi maskinelt håndtere fordelingen, og da må vi ha datakilder
som kan skille dem, eller sende til alle relevante og be de som ikke
skulle hatt beskjed om å ignorere beskjeden.

Vennlig hilsen,