[NUUG fiksgatami] Forslag til bedre håndtering av fylkes- og riksveier

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Mar 18 10:01:13 CET 2011

[Petter Reinholdtsen]
> Godt å høre.  Hvis vi går videre, så bør vi antagelig spore opp
> kontaktpunkter for veier i hvert fylke.

Jeg har gjort dette, tilgjengelig fra
<URL:http://www.nuug.no/prosjekt/fiksgatami/vegvesen.txt>.

Jeg ser for meg at disse kategoriene legges inn for hvert fylke, med
epostadresse knyttet mot riktig region i vegvesenet:

  Fortau/gangstier
  Gatelys
  Gater/Veier
  Hull i vei
  Sykkelveier
  Trafikklys
  Trafikkskilter
  Veinavn-skilter

Så får vegvesenet ignorerer alle meldinger som ikke gjelder riks- og
fylkesveier, mens kommunene kan ignorere meldinger som gjelder riks-
og fylkesveier, og ingen trenger å sende saker videre hvis de mener de
er feilsendt.  I meldinger som sendes til flere vil det øverst stå at
de er sendt til flere og en oppfordring om å ignorere meldinger som
ikke skulle dit det er kommet.