[NUUG fiksgatami] Betraktning rundt Open311, samt interessant JSON-API for FiksGatami

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon May 2 08:41:08 CEST 2011

[Petter Reinholdtsen]
> Første utkast til Open311-API er nå tilgjengelig fra

Nå er det også tilgjengelig fra
"hemmelig" da jeg ikke er trygg på at det ikke påvirker ytelsen til
maskinen og heller ikke at det ikke har sneket seg inn
sikkerhetsproblemer i koden.  Jeg har lagt inn begresning på 200
rapportert rapportert i ett søk, så hvis må søke ut flere ganger for å
få ut alle.

Noen morsomme søk:

GeoRSS over alle fiksede saker som ble rapportert på lanseringsdagen:

  http://www.fiksgatami.no/open311.cgi/v2/requests.rss?jurisdiction_id=fiksgatami.no&status=closed&start_date=2011-03-07&end_date=2011-03-07

Tilsvarende liste for saker rapportert til Trondheim (1601 =
kommunenummer):

  http://www.fiksgatami.no/open311.cgi/v2/requests.rss?jurisdiction_id=fiksgatami.no&status=closed&start_date=2011-03-07&end_date=2011-03-07&agency_responsible=1601

Her er alle problemene rapportert til vegvesenets region øst så langt:

  http://www.fiksgatami.no/open311.cgi/v2/requests.rss?jurisdiction_id=fiksgatami.no&agency_responsible=11001

Alle sykkelveisaker rapportert så langt:

  http://www.fiksgatami.no/open311.cgi/v2/requests.rss?jurisdiction_id=fiksgatami.no&service_code=Sykkelveier

Alle saker rapportert med Android

  http://www.fiksgatami.no/open311.cgi/v2/requests.rss?jurisdiction_id=fiksgatami.no&interface_used=FiksGataMi4Android

Ved å bytte ut 'rss' med 'xml' over får en ut mer informasjon om hver
sak.  Det er også mulig å be om json-format, men der er det noe galt
med eksporten.  Alle GeoRSS-ene kan gis til f.eks. Google Maps for å
se hvor de er på kartet.