[NUUG fiksgatami] Betraktning rundt Open311, samt interessant JSON-API for FiksGatami

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon May 2 09:10:01 CEST 2011

[Gorm Eriksen]
> Dette er virkelig superkult!! Skrev du koden for å dumpe XML selv?

Koden jeg har skrevet er tilgjengelig fra

RSS-eksporten er mest gjenbruk, mens XML-eksporten er skrevet av meg.
JSON-eksporten blir feil når jeg gir perl-strukturen som fungerer for
XML-eksporten til JSON-eksportfunksjonen, og jeg har prioritert
XML-eksporten så langt.  JSON-eksporten er sikkert enkelt løsbar når
noen får sett på det.

> Meget bra!

Takk.

New Zealand-løsningen har implementert en Open311-utvidelsen som gjør
det mulig å bruke API-et til å legge inn oppdateringer, og planlegger
å bruke dette til å la kommuner oppdatere direkte i databasen på det
viset.  Det syntes jeg høres lurt ut, og håper vi kan implemeneter det
samme.  Her trengs det nok sponsing for å finansiere utviklingen. :)

PS: Du sendte svaret kun til meg, men jeg tror flere vil ha glede av
svaret mitt, så jeg sender diskusjonen tilbake til epostlista.