[NUUG fiksgatami] Savner oppføring i Lillehammer kommunens postjournal

Gorm Eriksen gormer at gmail.com
Wed Oct 26 20:42:23 CEST 2011

2011/10/26 Gorm Eriksen <gormer at gmail.com>

> Når det gjelder §11 i fvl. så er denne interessant, men jeg tror ikke slike
> service henvendelser var i tankene til de som laget loven. Dette er en
> alminnelig veiledningsplikt med fokus spesielt på juridiske parter, men med
> åpning også for andre med interesse i saken eller andre som ønsker
> veiledning i plikter og rettigheter. Jeg kjenner bittelitt til forarbeidet
> og jeg mener at det der går fram at dette dessverre ikke er en generell
> opplysningsplikt.

Snakket så vidt med en jurist i dag med god kjennskap til forvaltningsloven
for å sjekke. Han mente at det er riktig å hevde at §11 burde gjelde også
ved slike henvendelser som å bytte en lyspære om melder har interesse i
saken.

Usikker på om det vil være et krav at de bor i kommunene de melder den inn
til, men det skader ikke og er et moment man kan trekke inn når man
kontakter kommunen.

Hilsen, Gorm