[NUUG fiksgatami] Vestlandsrevyen om fiksgatami

Kyrre Sørensen kyrre.sorensen at gmail.com
Thu Jan 12 21:48:41 CET 2012

Hei.

Vestlandsrevyen sendte saken om fiksgatami idag.
Dessverre kom det ikke frem de kritiske tingene jeg sa.

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/293096

Fiksgatami ble også tatt opp i finanskomiteen i Bergen på onsdag av
Sondre Båtstrand i Miljøpartiet de Grønne:

Viser til e-post om at fiksgatami.no blir tatt opp i Bergen bystyres
komité for finans. I dag stilte jeg spørsmål til byråd Liv Røssland,
som ga et svar i denne retning:

Alle relevante meldinger via fiksgatami.no blir behandlet av Bergen
kommune, men det er ikke lenke på kommunens nettsider og en har ikke
markedsført det. Kommunen har eget meldingsskjema på nettsidene til
Samferdselsetaten, men nytt system er på vei. Gemini har pilotprosjekt
i Stavanger kommune som gir nødvendige muligheter til varsling til
beboere.

Byråden kunne ikke svare klart på om løsningen er åpen eller lukket.

Vi i partiet skal prøve å ta saken videre og stoppe at vi betaler
masse for løsningen fra Stavanger når de heller kan åpne sitt system i
Bergen.
Kom gjerne med innspill på systemet i Stavanger (VOF) så vi får gode
argumenter, eller andre tips hvordan ta dette videre.

mvh
Kyrre Sørensen
Forkjemper og glad bruker av Fiksgatami