[NUUG fiksgatami] Fwd: Mitt Nabolag

Lars-Andreas Kvisle lars at kvisle.no
Thu Jun 7 09:35:16 CEST 2012


Hei,

Her ser du respons fra Lørenskog kommune på e-posten jeg videresendte til deg.

Mvh,

Lars Kvisle


---------- Forwarded message ----------
From: Lone Skjønhaug <los at lorenskog.kommune.no>
Date: 2012/6/5
Subject: SV: Mitt Nabolag
To: "lars at kvisle.no" <lars at kvisle.no>


Hei og takk for din tilbakemelding

Som du vet har vi forsøkt å benytte oss av Fiks Gata Mi siden den ble
lansert i mars i fjor. Det er to årsaker til at vi har valgt å
anskaffe vår egen løsning.

Som du selv sier er tjenesten veldig brukervennlig for innbyggeren.
Beklageligvis er den ikke like god for kommunen. Vårt problem er at
det er vanskelig for oss å følge sakene opp der. Der er f.eks. ikke
mulig å se hvilken saksbehandler som er satt på saken og for
saksbehandlerne er det umulig å finne en oversikt over hvilke saker
som er tildelt dem. Dette har nok dessverre gjort at en del saker ikke
har blitt besvart. Om dette er tilfellet med din sak kan jeg ikke
svare på, men sannsynligheten for at den har "forsvunnet" er stor. I
tillegg mangler Fiks Gata Mi enkle funksjoner som f.eks. at når du
printer ut en sak, så kommer ikke nålen i kartet med. Utskrifter er
helt nødvendige for oss da vi må sende denne med "utegutta" når de
skal vurdere saken.

En annen årsak til at vi valgte å ta i bruk vår egen løsning er
kartlegging. Med Mitt Nabolag har vi mulighet for å ta ut statistikk
som f.eks. forteller oss hvor det er meldt om mange hull i veien.
Dette er et godt innspill til  planleggingen av asfalteringsprogrammet
vårt hver vinter. Det er også svært nyttig for oss å ta ut rapporter
på saksbehandlingstid, ubesvarte saker etc.

Det er naturligvis beklagelig at  du ikke synes at løsningen vår er
like god som Fiks Gata Mi, men ut i fra hensynene over valgte vi å
benytte vår egen løsning. Mitt Nabolag er imidlertid i utvikling og vi
håper på flere nye gode funksjoner fra leverandøren.


Mvh


Lone Skjønhaug
spesialrådgiver

kommunalteknikk
Lørenskog kommune

Telefon direkte: 67 93 42 05
Telefon sentralbord: 67 93 42 00

E-post: los at lorenskog.kommune.no
Hjemmeside: www.lorenskog.kommune.no


-----Opprinnelig melding-----
Fra: Tekniske tjenester
Sendt: 5. juni 2012 08:00
Til: Lone Skjønhaug
Emne: VS: Mitt Nabolag



-----Opprinnelig melding-----
Fra: Postmottak
Sendt: 4. juni 2012 20:24
Til: Tekniske tjenester
Emne: VS: Mitt Nabolag



-----Opprinnelig melding-----
Fra: Lars-Andreas Kvisle [mailto:lars at kvisle.no]
Sendt: 4. juni 2012 18:39
Til: Postmottak
Emne: Mitt Nabolag

Hei,

Det er prisverdig at dere lanserer denne tjenesten. Jeg har nettopp
meldt en sak med referansenummer MW-368. Samtidig må jeg si jeg undres
over at dere ikke heller promoterer Fiks Gata Mi? Jeg kan på en
enklere måte - på stedet, med bilder og gps-kordinater - gi dere en
mer presis beskrivelse med Fiks gata mi enn jeg kan gjøre med
MittNabolag. Hvilke vurderinger ligger til grunn for at dere har valgt
å investere i en løsning som etter min vurdering er mindre god enn en
allerede eksisterende og gratis løsning?

Jeg bør nevne at jeg har brukt Fiks gata mi i Lørenskog to ganger
tidligere og responsen har vært utmerket, men på saken jeg har meldt
inn via MittNabolag nå har dere ikke respondert etter at jeg meldte
saken via Fiks gata mi. Jeg henviser til saken som et supplement til
MittNabolag-meldingen: http://www.fiksgatami.no/report/11299

--
Vennlig hilsen,

Lars-Andreas Kvisle
+47 996 37 369


-- 
Vennlig hilsen,

Lars-Andreas Kvisle
+47 996 37 369


More information about the fiksgatami mailing list