[NUUG fiksgatami] Statsråd Aasrud utfordrer forvaltningen til å tenke nytt

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Mar 5 21:34:01 CET 2012

[Harald Groven]
> sikkert kjent sak, men antar du har mer fornuftige ting å gjøre enn å
> abonnere og lese Regjeringen.no sin pressefeed.

Takk for tipset.  Er igang med å lese rapporten, og finner skjemmende
feil innenfor de områdene jeg kan noe om, noe som gjør meg i tvil om
resten av teksten er til å stole på.

 - Skriver at FiksGataMi sender kun saker om fylkes og riksveier til
   Vegvesenet.  Det stemmer ikke, da vi ikke har fått tilgang til
   kartdata med akseptable bruksvilkår som gjør det mulig å klassifisere
   rapporter slik.

 - Skriver om 'Kartverkets OpenLayers' som om OpenLayers kommer fra
   Kartverket, mens OpenLayers i realiteten kommer fra helt andre
   aktører.

 - Skriver at de fleste av kommunene er negative til FiksGataMi, mens
   vår erfaring er det stikk motsatte.

 - Nevner ikke at FiksGataMi kan bruke Open311-protokollen til å sende
   inn til det offentlige, og ikke må bruke epost.

Det var det jeg kom på i farten.  Er ikke ferdiglest, så det  kommer
sikkert mer. :/

Cc til fiksgatami@, så alle der får med seg hva jeg har funnet så langt.