[NUUG fiksgatami] Burde FiksGataMi hatt wikipedia-side?

Ørjan Vøllestad orjanv at gmail.com
Tue Mar 6 20:19:20 CET 2012

Forsøkte å opprettet siden, men den ble slettet etter 10 minutter med
årsak: "Ikke relevant for Wikipedia"

Her er kilden til artikkelen, så langt som jeg kom.

'''FiksGataMi''' er et nettsted for å hjelpe folk til å rapportere
problemer, vise, eller diskutere lokale problemer de har funnet i sitt
område ved ganske enkelt å finne dem på et kart. Du kan melde problemer
uten å tenke på hvilken offentlig myndighet som er ansvarlig for å løse
det, det finner FiksGataMi ut for deg.

FiksGataMi er et verktøy for å rapportere om ting som er ødelagt, skadet,
dumpet eller trenger å bli reparert, rengjort eller ryddet. Dette kan for
eksempel være:

* Forlatte kjøretøy
* Gatelys som ikke virker
* Plakater eller graffiti
* Søppel
* Behov for rengjøring
* Behov for brøyting
* Glatt vei eller gangsti

FiksGataMi drives av [[NUUG|Foreningen Norwegian Unix User Group (NUUG)]]
står bak og driver FiksGataMi. Nasjonalt kompetansesenter for fri
programvare og Departementenes Servicesenter bidrar med finansiering av
prosjektet.

==Historie==
Organisasjonen MySociety i England har drevet og utviklet nettstedet
FixMyStreet siden 2007. Programvaren for FiksGataMi drives idag basert på
den samme programvaren og utvikling foregår som et samarbeid mellom NUUG i
Norge og MySociety i England.

==Eksterne lenker==
*[http://www.fiksgatami.no FiksGataMi]
*[https://play.google.com/store/apps/details?id=no.fiksgatami FiksGataMi